ဝိနည္းတတ္သူ မ်ားထုိသူသုိ႔


ဝိနည္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ခုေနာက္ပုိင္းလူေတြဟာ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ဝိနည္းက်င့္ဝတ္ေတြကုိ ေတာ္ေတာ္သိလာေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘာေလးပဲလုပ္လုိက္လုပ္လုိက္ ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူး၊ သံဃာ့က်င့္ဝတ္နဲ႔ မညီဘူး၊ သံဃာအလုပ္ သံဃာမလုပ္ဘူး စသျဖင့္ ေဝဘန္ႏုိင္လာတဲ့အထိ သူတုိ႔ေတြ ဝိနည္းေတာ္အေပၚမွာ ကၽြမ္းက်င္လာေတာ့တာပါ။ လူေတြဝိနည္းသိလာတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါမွလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ အပ္စပ္ရာရာကုိ အာပတ္လြတ္ေအာင္ စီမံေဆာင္ရြတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ဒကာဒကာမ ဆက္ဆံေရးအပုိင္းမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အပ္စပ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ ကပၺိယကာရကေတြ အမ်ားႀကီး လုိအပ္ပါတယ္။ လူမ်ားက ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဝိနည္းကုိ နားလည္ၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အပ္စပ္ေအာင္ လုပ္ေပးတာေတြ ရွိလာရင္ တစ္ခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ ရဟန္းငယ္မ်ားလည္း ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ မညီတဲ့ အျပဳအမူေတြ အေပၚမွာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္လာႏုိင္တဲ့အထိ ေက်းဇူးမ်ားႏုိင္တာဆုိေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ဝိနည္းတတ္လာတာဟာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ ခက္တာက တစ္ခ်ိဳ႕ လူေတြက ဝိနည္းကုိ ဘာမွန္းမသိဘဲ သူမ်ားဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူးဆုိလုိ႔ လုိက္ၿပီးမညီရာက သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ေပ့ါပါးတဲ့ အာပတ္ေလးေတြ အေပၚမွာကုိပဲ သံဃာမဟုတ္ေတာ့သလုိ အျပစ္တင္ ေဝဘန္လာရာကေန ပုဂၢိဳလ္အေၾကာင္းျပဳၿပီး သံဃာကုိ ေဆာ္ကားတဲ့အထိ လဲြလာေနေတာ့တာ မေကာင္းလွပါဘူး။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ အင္တာနက္ေပၚမွာ ဓာတ္ပုံေတြ တင္တဲ့ကိစၥ၊ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ ေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ေစ်းဝယ္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ေနတဲ့ ကိစၥ၊ ရာသီဥတု ဆုိးလြန္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အဝတ္အစား ဝတ္တဲ့ကိစၥ စတာေတြက အစ ေဝဘန္အျပစ္ ေျပာေနတာေတြဟာ အေတာ္အသင့္ ဝိနည္းေတာ္အရ မညီညြတ္မႈမ်ား ျဖစ္ေနေပမယ့္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့တဲ့အထိ က်ဴးလြန္တ့ဲ အာပတ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆုိတာ သတိျပဳၾကရမွာပါ။ 

အမွန္ေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ဝိနည္းက်င့္ဝတ္ (၂၂၇)ပါးမွာ ဂ႐ုက အာပတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ႀကီးေလးတဲ့ အာပတ္၊ လဟုက အာပတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ေပါ့ပါးတဲ့အာပတ္နဲ႔ မႀကီးမေလးတဲ့ အာပတ္စသျဖင့္ အာပတ္အဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီး ပညတ္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ ပါရာဇိက အာပတ္ (က်ဴးလြန္ရင္ သာသနာေတာ္ကေန ဆုံး႐ႈံးသြားတဲ့ အာပတ္မ်ိဳး) ေလးမ်ိဳး (၁။ ရဟန္းဘဝျဖင့္ ေမထုန္မွီဝဲျခင္း၊ ၂။ ရဟန္းဘဝျဖင့္ သူမ်ားပစၥည္းကုိ ခုိးယူျခင္း၊ ၃။ ရဟန္းဘဝျဖင့္ လူအသက္ကုိ သတ္ျခင္း၊ ၄။ ရဟန္းးဘဝျဖင့္ စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တရားေတြကုိ မရဘဲ ရတယ္ဟု လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း)ကေတာ့ အဓိက အေရးႀကီးဆုံး အာပတ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး သံဃာဒိသိသ္ အာပတ္ (သံဃာေတာ္မ်ား အနည္း ၂၀အထက္ ရွိမွသာ ျပန္လည္ကုစားလုိ႔ ရတဲ့အာပတ္မ်ိဳး) ဆယ့္သုံးမ်ိဳးကေတာ့ ဒုတိယ အႀကီးဆုံး အာပတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ အာပတ္ေလးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုခုကုိ မက်ဴးလြန္မိေသးရင္ က်န္တဲ့အာပတ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္မိေပမယ့္ အဲဒီ ရဟန္းဟာ ရဟန္းဘဝနဲ႔ပဲ ရွိေနေသးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ဴးလြန္မိတာေတာင္မွ ကာယကံရွင္ ကုိယ္တုိင္က ဝန္မခံဘူးဆုိရင္ က်န္တဲ့သူေတြက ရဟန္းမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဆုံးျဖတ္ဖုိ႔ အေတာ္ခက္တဲ့ ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပါရာဇိက က်ထားတဲ့ ရဟန္းေတာ္ပင္ ျဖစ္ေနေပမယ့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအပုိင္းက “သံဃႆ ေဒမ”ဆုိၿပီး သံဃာ့ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳထားတယ္ဆုိရင္ အက်ိဳးတရားက အျပည့္ရေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါရာဇိကက်တဲ့ ရဟန္းဟာ သူဝိနည္းမေၾကာက္လုိ႔ ဆက္ၿပီးက်ဴးလြန္ေနတယ္ထားဦး ဒါဟာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ပဲ ခံရမယ့္ အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိၾကည့္ၿပီး သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမွာ ဝါးလုံးရွည္နဲ႔သိမ္းရမ္းၿပီး ေဝဘန္ျပစ္တင္ေနတာဟာ သူ႔အျပစ္ကုိ ကုိယ့္အျပစ္ လုပ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝိနည္းသိပ္တတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းသေဘာ၊ အျပဳသေဘာ၊ သာသနာကုိ သန္႔ရွင္းေစခ်င္တဲ့ ေစတနာမေနာနဲ႔ ေဝဘန္တာဟာ ေဝဘန္ပုိင္ခြင့္ ရွိေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ သံဃာေတာ္ကုိ ကဲြျပားေအာင္ ခဲြျခားၿပီး အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ သတိျပဳၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ခါတေလ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြမွာ လူေတြအျမင္ကၾကည့္ရင္ အေတာ္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးၿပီး ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳး ျဖစ္ေနေပမယ့္ ဝိနည္းပညတ္ခ်က္ အေနနဲ႔ေတာ့ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္သြားတဲ့ ေပါ့ပါးတဲ့ လဟုက အာပတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ညေနစာစားတာတုိ႔၊ အင္တာနက္မွာ ဟုိၾကည့္ဒီၾကည့္ၾကည့္ ဟုိေျပာဒီေျပာ လုပ္တာတုိ႔၊ ယုတ္စြအဆုံး အရက္ေသစာ မူးယဇ္ေဆးဝါး ေသာက္စားသုံးစဲြတာတုိ႔ စတာေတြဟာ ဝိနည္းပညတ္ခ်က္ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ေဒသနာၾကားၿပီး အာပတ္ေျဖရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ ဒါေတြကုိ မသိေတာ့ အဲဒီအျပဳအမူေတြ ရွိေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ အခ်ိဳ႕ကုိၾကည့္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က ဇြတ္အတင္း ေဝဘန္ျပစ္တင္ ေျပာဆုိကာ သံဃာေတာ္မ်ားအထိ ေစာ္ကားသလုိမ်ိဳး လုပ္သြားမိတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ သံဃာျပစ္မွားတဲ့ အျပစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္တာကုိ သတိထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုိေရးလုိက္လုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က ကာကြယ္ၿပီး ေရးတယ္လုိ႔မထင္ပါနဲ႔။ အရွိသေဘာ၊ အမွန္သေဘာကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္ကလည္း အထူးဆင္ျခင္ရမွာက ကုိယ့္ရဲ႕အျပဳအမူေၾကာင့္ လူဒကာဒကာမမ်ား အျပစ္ျဖစ္သြားေစတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးဆုိရင္ ကုိယ္မေၾကာက္လုိ႔ ကုိယ္လုပ္တယ္ပဲထားဦး လူေရွ႕သူေရွ႕ မွာ လူေတြအျပစ္ေတြ႕ေစမယ့္ အေနအထားမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိန္းသိမ္းသင့္လွပါတယ္။ မိမိေၾကာင့္ အမ်ားသံဃာနဲ႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ညစ္ႏြမ္းေစမယ့္ အျပဳအမူမ်ိုဳး အထူးဆင္ျခင္သင့္လွပါတယ္။ လူဟာ လူ႔အသိနဲလူညွိၿပီး ေဝဘန္ျပစ္တင္တတ္ၾကေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္ကလည္း ကုိယ့္အျပဳအမူေၾကာင့္ လူေတြအျပစ္ေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ သေဘာမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ကုိယ္လည္းမေကာင္း သူတုိ႔လည္း အျပစ္ရသြားတတ္ပါတယ္။ 

ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက ဝိနည္းသိပ္တတ္ၿပီး သိပ္ေတာ္ေနၾကတဲ့ ေဝဘန္ေရး ဆရာေတြကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေျပာတာဟာ ေကာင္းေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအစဲြ၊ မုန္းတီးေရး အစဲြ၊ ကုိယ့္အယူအဆနဲ႔ မတူတဲ့အစဲြ စတဲ့စတဲ့ အစဲြေတြနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ သံဃာမကဲြျပားဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ အျပစ္ေျပာ ေဝဘန္ေနတာေတြဟာ ကုိယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ တုိင္းျပည္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိဘဲ သံဃာေတာ္ကုိ ေစာ္ကားတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ဒါေတြကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ၿပီး ကုိယ္စြမ္းႏုိင္တဲ့ဘက္က အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္မွာ အပုတ္ခ်ေနၾကတဲ့ သ႐ုပ္ျပေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဟာ မဟုတ္မဟတ္ေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္ေတြ အေနနဲ႔ အမ်ားအျမင္မွာ ကုိယ္ကုိးကြယ္ရာကုိ ပုိၿပီး အထင္မမွားရေအာင္ ဟုတ္ေနသည္ထားဦး ကုိယ္ေတြက ေဖးေဖးမမေလးနဲ႔ ကာကြယ္ၾကဖုိ႔ပါ။ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းဖုိ႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံလူမ်ိဳးဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့ အပုိင္းေတြမွာ ကုိယ့္ဘာသာကုိ ကုိယ္ကအပုတ္ခ်ေနတာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္းၾကဖုိ႔ပါ။ အေရးႀကီးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာဒကာ ညီညြတ္စြာနဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေအာင္ ကုိယ့္အထုတ္ ကုိယ္ေျဖျပတဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳး အထူးေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ အႀကံျပဳလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ဆုတ္ကပ္ေရာက္လာတဲ့ အခုလုိေခတ္ႀကီးမွာ သာသနာေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာကုိ ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)ေက်ာ္လာတဲ့အထိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့တဲ့၊ အမ်ိဳးသားေရးအေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ သစၥာေဖာက္ေလ့မရွိတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚမွာ ဝိနည္းသိပ္တတ္၊ စာသိပ္တတ္တဲ့ ပညာရွင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဒကာဒကာမမ်ား အေနနဲ႔ ကုိယ္ကုိးကြယ္တဲ့ အကုိးကြယ္ခံ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လူသိရွင္ၾကား ေပၚေပၚထင္ထင္ ေဝဘန္အျပစ္တင္ေနၾကမယ့္အစား ဒါေတြကုိ သုိသုိသိပ္သိပ္နဲ႔ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိေျဖရွင္းၾကမလဲဆုိတာကုိသာ အေျဖရွာၿပီး ဆရာနဲ႔ဒကာ၊ ဒကာနဲ႔ဆရာ ညီညီညာညာနဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ကုိ အတူလက္တဲြၿပီး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါစုိ႔လုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း “ငါတုိ႔ အဓိ႒ာန္” ဆုိတဲ့ အဓိ႒ာန္ခ်က္ေလးနဲ႔ပဲ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ အျပဳသေဘာ ေဝဘန္ခ်က္ကုိ အဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ

“ငါတုိ႔အဓိ႒ာန္”
- ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၊ မွန္စြာငါတုိ႔ ခ်မ္းသာဖုိ႔။
- တရားေဒသနာ၊ ေဟာညြန္တာ၊ မွတ္စြာငါတုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔။
- တပည့္သားသံဃာ၊ ကုိးကြယ္ရာ၊ မွန္စြာငါတုိ႔ အက်ိဳးမ်ားဖုိ႔။
- ရတနာသုံးျဖာ၊ ကုိးကြယ္ရာ၊ မွန္စြာငါတုိ႔ ဆည္းကပ္စုိ႔။
- အမ်ိဳးဘာသာ၊ ေစာင့္ေရွာက္ကာ၊ မွန္စြာငါတုိ႔ ကာကြယ္စုိ႔။ ။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား

အမွတ္တရ ပုံရိပ္မ်ား